Programowanie

Moja gra na moim telefonie

Udało się – moja gra na moim telefonie… Ale niestety nie pokażę Wam, bo jestem stary i mam tylko 1 telefon, którym mógłbym robić zdjęcia 🙂

Przy czym chętnie opowiem Wam o tej krótkiej, acz pełnej dziwności ścieżce, którą trzeba pokonać. Dla mnie to trochę dziwne – taki labirynt Fauna.

Żeby uruchomić swoją aplikację na telefonie z systemem IOS to trzeba mieć: komputer z systemem OSX oraz telefon z systemem IOS. Z ciekawości zerknąłem i aby uruchomić aplikację na zegarku, trzeba mieć komputer, telefon i podłączony pod telefon zegarek. Wszystko oczywiście jedynej słusznej firmy 😉

Po podłączeniu telefonu do komputera (wcześniej nie wpadł mi taki pomysł do głowy) od razu odpaliły się wszelakie iTunes i inne aplikacje. Wszystkie one chciały zsynchronizować mojego iPhone (z którego jestem bardzo zadowolony) z moim MBP (z którego już tak bardzo zadowolony nie jestem). Nie do końca im na to pozwoliłem i odpaliłem XCode. O samym XCode muszę wpis popełnić, bo jednak jest lekko inny niż VS.

Telefon pojawił się na liście telefonów na których mogę zbudować aplikację. Super! Wybrałem go i wcisnąłem przycisk “play”. XCode poinformował mnie, że telefon jest zajęty ponieważ “procesuje jakieś pliki”. Próbowałem kilka razy i w kółko to samo. Wyłączyłem program, włączyłem. To samo! Kurcze… Odłączyłem i podłączyłem ponownie telefon – to samo. Załadowałem iTunes i zsynchronizowałem telefon (co wymagało zrobienia kolejnych dziwnych rzeczy). To samo! Kurcze… Podpiąłem telefon pod inny port USB. Zadziałało! Jak się cieszę, że nie mam 12″ MacBooka, która ma tylko 1 port.

Wybrałem telefon na liście, wcisnąłem przycisk “play”. XCode poinformowało mnie, że mój telefon mi nie ufa. Hmmmmm… W sumie to dobrze 🙂 Zdziwiłem się, że nieistotne dla niego było to, że i komputer, i telefon podpięte są do tego samego konta iTunes. Dodatkowe zabezpieczenie – fair enough. Na szczęście poinformował mnie również, co zrobić by telefon zaczął mi ufać. Na nieszczęście on to zrobił po angielsku, a telefon mam po polsku. Laptopa też mam po polsku, ale XCode mówi do mnie po angielsku 🙂 Ot takie Applowskie widzi mi się. Po dłuższych poszukiwaniach znalazłem tą opcję i włączyłem ją. No nie były to 3 kliknięcia, ale na szczęście robi się to tylko raz 🙂

Wybrałem telefon na liście, wcisnąłem przycisk “play”. XCode poinformowało mnie, że muszę wpisać pin. W sensie ekran był zablokowany, więc odblokowałem go. Na moich oczach aplikacja sama się uruchomiła i z dużą dozą przyjemności zacząłem przewalać samolocik z lewej na prawą i z powrotem. [3 godziny później] To naprawdę fajne, trzeba dodać tylko animacje pochylania się. Jak ten samolocik w tej przestrzeni kosmicznej… [3 godziny później]

W ten bądź co bądź dziwny, aczkolwiek sprawiający satysfakcję sposób (na androidzie nie było takiej celebry) mogę testować moją grę na moim telefonie. Prawdopodobnie mógłbym też na dowolnym innym, którego właściciel będzie na tyle szalony by mi zaufać, że moje aplikacje są bezpieczne dla jego telefonu 🙂 I nie potrzeba na szczęście do tego żadnego sklepu, konta i opłat. Ciekawe czy jest homebrew do IOS?

5 thoughts on “Moja gra na moim telefonie

  1. Pingback: dotnetomaniak.pl
    1. Jeśli podłączasz telefon kabelkiem do kompa – nie. Jeśli chcesz wystawić w AppStore – tak.
      Zapewne jak chcesz o tak testować appkę, to nie potrzebujesz konta. Szersze testy, na pewno sprawią, że będzie wygodniej je mieć. Jak chcesz zarabiać to i tak musisz mieć to konto.
      Fajnie, że fanowskie projekty jak moje tego nie wymagają, a jak znajdę jakieś homebrew (jak nie znajdę, to wiem jaki będzie mój kolejny projekt) to wtedy wydam appkę tam za darmo. A jak nie to w sklepie 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *