Z powodu śmierci mojego komputera do pracy nad grą, wróciłem do smutnego świata Windowsa. Dlatego dziś zastanowię się nad grafiką, bo do tego nawet ten Windows się nadaje 🙂

Szczerze mówiąc w życiu moim relatywnie długim, stworzyłem kilka gier. Ale ponieważ jestem programistą to:

  1. grafika nie miała nigdy znaczenia,
  2. w większość gier grałem tylko ja 🙂

Teraz tworzę projekt, który z założenia jest publiczny. Kurczę, tak myślę, że może nawet ktoś w to spróbuje zagrać. Podniecające tak samo jak przerażające 🙂

W takim wypadku by się nie zbłaźnić zacząłem szukać:

  1. OpenGameArt – spory zbiór wszystkiego od grafiki po muzykę i inne dziwne rzeczy, o których nie wiem że będą mi potrzebne.
  2. GraphicRiver – jakiś zrzut z grafikami 2D.
  3. 3DOcean – zrzut z grafikami 3D.
  4. 20 Best Free Art Resources – kolejny zestaw zestawów linków.

Okazało się niestety, że większość takich miejsc najwyraźniej nie jest odwiedzana przez motocyklistów. Smutne to jak diabli, ale tam po prostu nie ma tematyki która mnie interesuje.

To co mi pozostało więc, to próba zrobienia samemu takiej grafiki, potem porażka, a potem zmiana tematyki by pasowała pod grafiki, które mogę zdobyć…

5 Replies to “Grafika do gry: tworzyć samemu czy nie?

  1. Pingback: dotnetomaniak.pl
    1. Chyba będzie najprostsza 2D. Przynajmniej taka w planach. Ona jest na razie mało istotna. Na sam sam samiuteńki koniec pewnie kogoś poproszę by cośtam pogmerał i żeby to wyglądało. 🙂

      1. Trochę późno, bo dopiero zauważyłem, że odpowiedziałeś.
        Prostym sposobem na całkiem ładną grafikę jest znajomy modelarz lub zwykła zabawka ze sklepu, kilka zdjęć z odpowiedniej perspektywy i użycie jakiegoś ciekawego filtra w GIMP/Photoshop.
        W przypadku 2,5/3D sam zastanawiałem się nad wykorzystaniem fotogrametrii. Jest do tego sporo tutoriali, a nawet apki na telefony, które dają całkiem ciekawe efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *