Plan działania w formie uproszczonej listy:

  1. Wybrać technologię (done);
  2. Napisać Hello-World w Swift i sprawdzić czy to działa (done);
  3. Zagłębić się w Swift i sprawdzić podstawy języka;
  4. Narysować biały kwadrat na dole ekranu na czarnym tle;
  5. Dodać poruszanie kwadratem po ekranie;
  6. Zgłębić podstawy pisania gry;
  7. Dowiedzieć się jak zrobić krętą drogę i sprawdzić czy kwadrat na niej jest;
  8. Ustalić jak poruszać się po drodze, bądź przewijać ją pod kwadratem;
  9. Dodać przeszkody i możliwość zderzenia się z nimi;
  10. Sprawdzić jak można wykonać pogoń za głównym bohaterem;
  11. Zdobyć i zastosować podstawową grafikę;
  12. Spróbować stworzyć dźwięki i muzykę;
  13. Dodać kolejne etapy;
  14. Zastosować jakiś sensowny system punktacyjny;
  15. Wystawić grę w sklepie;
  16. Zgarnąć miliony 🙂

Plan oczywiście nie będzie się przekładał 1/1 na posty na tym blogu, ale każdy element tworzenia gry postaram się opisać ze szczególnym uwzględnieniem techniki pisania jej w Swift.

Zapraszam do lektury i życzę miłego czytania!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *